Nebunus's Blog

Nebunie de blog!

Slugă la doi stăpâni…

Posted by nebunus pe 22/11/2012


După ceva timp, am fost din nou la teatru. De data aceasta la Câmpina, unda a venit trupa de tineri de la „Masca”. Piesa? „Slugă la doi stăpâni„, de Carlo Goldoni, în regia lui Mihai Mălaimare. Actorii sunt senzaţionali, iar sluga…..apăi sluga e ceva de domeniul fantasticului. Acest actor, Andrei Gonczi, face un rol extraordinar şi te face să râzi cu lacrimi!

Replici reţinute din piesă:

„Dobitocul dracului!!” (replică spusă de pe scenă, din public, de pe holul Casei de Cultură şi chiar de la balcon, de către  doctorul Lombardi, interpretat de Valentin Mihalache, moment care m-a făcut să râd cum nu am mai râs de mult timp.

„De ce a murit? Dracu ştie! De ciudă…..ăăăă, ba nu, de ciumă…..dracu ştie!” (Truffaldino, adică Andrei Gonczi)

Piesa trebuie neapărat văzută şi mă bucur că am  avut norocul să o vizionez la Câmpina, unde teatrul chiar a început să facă evenimente peste evenimente!

 

Ei, acum, bila neagră 😀 Aşteptând cu nerăbdare piesa, am fost aruncat dintr-o dată în campania electorală. Cei doi „stăpâni” au urcat pe scenă, flancaţi de bannere şi afişe, pentru a spune câteva cuvinte. Cuvinte care s-au întins pe vreo jumătate de oră….şi ştiţi cum sunt eu cu politica. Domnul Guran mai vehement, cu săgeţi, cu patos, cu nebunii, domnul Severin mai rezervat, cu slogane, cu semne (electorale, bineînţeles) şi amândoi cu Băsescu…JOS, bineînţeles! Nu mă plâng foarte tare, era dreptul lor, ei au organizat evenimentul, s-a intrat pe bază de invitaţii, era normal să stai şi să-i ascuţi, sau nuşi îi felicit pe amândoi că au organizat aşa ceva. DAAAAARRRR, să pui ŞI actorii să facă campanie electorală în timpul unei piese atât de frumoase, e prea mult!

La momentul citirii scrisorii de către Truffaldino şi Smeraldina (de specificat că sluga şi menajera nu ştiau carte) am zis că nu-i adevărat. Totul a decurs cam aşa:

„- Hai să o citim, citeşte tu! Ia să vedem….ce scrie aici…nu prea văd…A! VOTAŢI USL!” Ce să mai zic? Da, frate, îţi faci campanie, zici ce vrei de cine vrei, dar nu mă OBLIGA să ţin minte o tâmpenie dintr-o piesă de excepţie! În rest…a fost excelent! Bravo, mai aştept momente din astea!

Lasă un răspuns

 
